Dag 56 op Malta 7-11

7 november 2014 - Gozo, Malta

Wat houd ik dit reislog eigenlijk goed bij! Ik ben helemaal onder de indruk van mezelf.

Maar ik ben weer op stap geweest. Deze keer naar Gozo. Dit is een ander eiland van Malta. Wel is het een halve keer zo klein. We zijn er met de veerboot heengegaan en naar ons appartement gebracht door de taxi, hélemaal aan de andere kant van het eiland. Dit was ongeveer 20 minuten rijden. Het zag er allemaal keurig uit, alleen waren de deuren zo laag dat ik moest bukken om bij de deurkrukken te komen! Na de tassen in onze kamers neergezet te hebben zijn we met de bus de toerist uit gaan hangen. Máár we hadden wel uitzicht over de oceaan vanuit onze slaapkamer en de woonkamer.

Eerst zijn we naar de hoofdstad Victoria geweest. Dit was echter een bouwput. Overal waar je keek en heenging werd gebouwd. Dit was heel erg jammer. We hebben wel geluncht binnen de muren van Victoria, maar daarna zijn we weer weggegaan. We zijn naar de Azure Window gegaan. Dit is een rots, versleten tot raam ofzoiets en een echte toeristenplek. Ook kon je met bootjes een klein stukje door grotten varen. Dit was allemaal heel erg leuk en we hebben ook hele mooie foto's genomen. Wat je helaas niet op de foto's kan zien, maar wij wel konden zien, de oceaan was hier zo helder dat je de bodem van 20 meter diep kon zien en even later zelfs nog een klein stukje van wel 40 meter diep!!! Dit was erg indrukwekkend om te zien. Hierna hebben we (uiteraard) nog even geshopt en heb ik een leuk shirtje gekocht. Er was uitverkoop, dus dan mag het! :). s' Avonds zijn we in ons eigen dorpje uiteten geweest. Hier heb ik overheerlijke spare-ribs gegeten.

De volgende dag moesten we onze sleutel inleveren. Maar helaas was de beste man te laat en hadden we onze bus die 1 keer in het uur ging, net gemist. Dus hebben we een uurtje bij de oceaan gewacht.

Toen de bus er eenmaal was zijn we eerst ergens gaan ontbijten. Dit werd uiteindelijk de Mac (blegh). Ik heb gepast voor een hamburger als ontbijt en heb een lekker appeltaartje met warme chocolademelk gehad. Hierna zijn we naar Ta Qali geweest. Dit is weer zo'n stadje die lokale dingen verkoopt, waar ik met papa en mama ook was geweest op Malta. Deze was alleen 100 keer zo klein en de huisjes waren van steen, maar ook hier was een glasblazerij en ze hadden een kaarsenmaker, je kon lokale dingetjes proeven. Dat was erg gezellig.

Hierna zijn we naar de tempels gegaan. Dit viel helaas ook een beetje tegen, want de binnenkant en 1 zijkant stonden in de steigers.

Maar we hebben wel 2 hele leuke en zonnige dagen gehad en toen we op de boot zaten om terug te gaan begon het keihard te regenen :).