Dag 37 op Malta 19-10

19 oktober 2014

Heey allemaal,

Dat is weer even geleden!

Maar papa, mama, Tom en Tom zijn langs geweest en dat was erg gezellig! Zaterdag zijn ze bij mij blijven eten en zondag zijn we Malta gaan bekijken. We begonnen op mijn stage. Hier was een fair gaande en zo kon ik ze voorstellen aan de directrice (van junior school), het hoofd van de (gehele) school en mijn stagebegeleidster. Ook hebben ik ze in de junior school rondgeleid. 's Middags zijn Tom, Tom, Esmée en ik naar het glijbanenpark Splash&Fun geweest.

Maandag hebben ze mij opgepikt van stage en zijn we naar Mdina gegaan. Dit is de oude hoofdstad van Malta en is omringt door muren. Iets bekends van Mdina is hun glas. Ook hebben we met een treintje(!!) rondgereden in Rabat. Aan het eind van de dag zijn we weer terug gegaan naar hun appartement en hebben we daar gezwommen. Zij hadden bij hun appartement een zwembad, dus dat was wel heel erg lekker en hebben we ook wel elke dag in gelegen.

Dinsdag hebben we (nadat ik vrij was van stage) gezwommen in de zee en verder lekker rustig aan gedaan.

Woensdag zijn we via een omweg langs een Ferrari garage naar Ta'Qali Crafts village geweest. Dit is een dorp bestaande uit Nissenhutten uit de tweede wereldoorlog, verspreid over een voormalig vliegveld (zegt mijn Malta boekje). In deze hutten verkochten ze allerlei typisch Maltese producten, zoals glas en zelfs harnassen! Ook had je er glasblazers wat er erg indrukwekkend uit zag. Hierna zijn we naar de Blue Grotto geweest. Helaas kwam de wind van de verkeerde kant en konden we de grotten niet met bootjes in, maar we hebben er wel prachtige foto's kunnen maken. 's Avonds zijn we in Marsaxlokk uiteten geweest en hebben we een énorme witvis gegeten en voor TomTom een lekkere biefstuk.

Donderdag hebben we ook weer heerlijk in zee gesnorkeld en thuis hebben we spelletjes gespeeld, TomTom kan nu klaverjassen!

Vrijdag zijn Tom, Tom en ik naar het oorlogsmuseum over Malta geweest in Birgu. Er bleek hierbij echter ook een oude schuilkelder te horen waar je in kon. Deze was enorm en met onze helmen op zijn we naar beneden gegaan. De stroom was net uitgevallen, maar we dachten dat het (alle 3 blond..) daar donker hoorde te zijn. Dus we zijn met de mobiele zaklamp door de kleine gangetjes aan dwalen en het was heel erg speciaal! En toen ging het licht na een half uur opeens weer aan en zagen we alles echt goed. Maar zonder licht was het eigenlijk veel specialer. Hierna zijn we met papa en mama nog heel even in Valletta geweest, maar meer met de auto dan te voet. 's Avonds zijn we in een plaatselijk klein restaurantje uiteten geweest en lekkere pizza gehad. Maar ze moesten vroeg naar bed, want het vliegtuig vertrok om 7 uur 's ochtends.

Het was een erg gezellige week, maar nu gaat het gewone leven (met 30 graden) weer door. Zaterdag voelde ik me niet zo lekker en heb ik dus vooral geslapen en rustig aan gedaan. Zondag hebben we een tijd op het strand gelegen en ben ik weer wat bruiner geworden :)

5 weken gehad en nog 5 weken te gaan!!

Groetjes!!

1. 0pa en Oma Criens:
    21 oktober 2014
    Mooie foto's bij een leuk verhaal. We hadden van je ouders en Tom Tom ook al positieve verhalen gehoord zaterdag. Geniet nog maar lekker de laatste 5 weken. Groetjes.
  2. Sanne:
    22 oktober 2014
    Het was ook erg gezellig met ze! Nu zelfs nog maar 1 maand!!
    Groetjes!
  3. Wil en Jitse Visser:
    31 oktober 2014
    Hi Sanne,
    Alweer stuk dichter bij je terugreis en...de voetenmassage.
    Nog 3 weken!
    Nu Oma Willy:
    Hallo "plakje beleg" Zo'n broodje zonder iets lekkers erop is ook maar niets.
    Zorg er voor dat ze je niet daar houden, want dat willenze!Je ziet er prima uit en het filmpje met al die kinderen (wat een zwartkoppies) vonden we enig.
    Kussen en tot gauw.
  4. Sanne:
    1 november 2014
    Hoi opa en oma,

Jaja, het komt steeds dichter bij en ik moet eerlijk zeggen dat ik daar ook wel weer zin in heb. Ik begin jullie nu toch wel een heel ietsie pietsie beetje te missen. Ik heb net een broodje zonder beleg gehad en dat smaakt inderdaad niet lekker. Dus heb ik er snel een plakje kaas op gedaan :)
    Ik zal aan Esmée, Robert en Fabianne vragen of ze me mee willen sleuren, maar eerst gaan we van maandag op dinsdag 1 nachtje op Gozo verblijven om het daar ook een beetje te bekijken. Aangezien we die 2 dagen vakantie hebben leek ons dat wel een leuk idee. En vrijdag 14 november ga ik naar Sicilië!! Oftewel, ik hop de komende weken nog even van eiland naar eiland :)

Kusjes!!
  5. Wil en Jitse Visser:
    2 november 2014
    Hi Sanne,
    Weer mooi verslag van je.
    Ik (opa) ben gistermorgen naar voetbalwedstrijd van Tom wezen kijken. Speelden tegen De Held. Lycurgus met 7-3 gewonnen. Kan ook 8-3 geweest zijn. Je broer goed gespeeld, vond hem een "stabiele middenvelder"
    Veel plezier je resterende verblijf op Malta.
    Kusjes Oma Willy en Opa Jitse